lunes, 11 de noviembre de 2013

El meu pas per Canal Nou (part III)

En aquell estiu de 2007 el que menys pensava jo és que Canal Nou em repescaria. Després de un pas fugaç per Passa-la (que va fer la seua tercera i última temporada) i sense posar un off des de l'any passat vaig rebre la trucada de la tele el mes de novembre. L'estiu havia sigut llarg i mogut dins de la redacció amb canvi de caps i eixida de nombrosos companys. Per algun motiu, i malgrat la poca participació que m'havien deixat tindre, la casa tornava a apostar per mi.

En esta oportunitat, tot i que vaig ser convocat per al torn de cap de setmana, a última hora em destinaren a la Delegació de Castelló de Canal Nou. No havien renovat els contractes de dos dels quatre periodistes d'allí i sembla que un dels nou destinats va aconseguir quedar-se a Burjassot i em tocava fer marxa. M'ho explicaren de manera molt similar a la de fa un any. Havia sigut complicat contractar-me i no els quedava més alternativa que enviar-me per uns mesos a La Plana. Era això o res. Uns mesos que acabaren sent tres anys.

Jo el que volia era treballar. La cosa estava ja molt mal al carrer i encara volia triomfar allí a Canal Nou, poder reivindicar en certa forma al meu país d'origen, sempre assenyalat com a font de mà d'obra barata i poc qualificada. Pot sonar demagògic, però quan vius dia a dia en esta pell comences a donar molta importància a estes coses, a estes xicotetes victòries. Si vius tota la vida al mateix lloc és complicat que ho pugues entendre.

Anar a Castelló significava començar de nou, oblidar el poc que havia aconseguit demostrar a Burjassot. Amb la inseguritat pròpia de no haver posat un off en quasi un any i d'un accent estranger que sempre tindré tot i que pronuncie perfectament el valencià, em tocava convéncer de nou als de allà que jo era capaç de ser útil. I va ser dur, desgastador físic i mentalment, ja que viajar 75 quilòmetres d'anada i tornada cada dia es diu molt fàcilment. A més, com no podia tornar a València durant les 3 hores de descans (tenia jornada partida) en la pràctica em tocava treballar 10 hores diàries seguides. I el cap de setmana retransmissions de Segona Divisió o Futbol Sala que finalment no em pagarien mai. Sí, com ho conte, mai.

El periodisme és sacrificat? Sí, clar que ho és i per a mi este treball era un somni fet realitat. Però el cos té un límit i amb menys de 30 anys vaig començar a patir d'hipertensió, una malaltia que castiga molts membres de la meua família. Com a gos flac tot són puces vaig tindre a més el dubtós honor de ser el primer hospitalitzat a la província de Castelló per la grip A. Com què la Delegació està en front de l'Hospital Provincial vaig anar allí un diumenge que em tocava treballar i patia 40 de febre. No vaig vore la llum fins a 9 dies després. Alta immediata a 75 quilòmetres del meu domicili.

Haver estat de baixa va influir en la meua posterior inclusió en l'ERO? Mai ho sabré, ja que quan van comunicar-me per email que havia sigut afectat no tingueren (en veritat no ho van fer amb ningú) la cortesia de dir-me almenys el perquè.

Que si sabia el que passava a València amb els informatius? Clar que sí, però tenia que resoldre jo també el meu problema.

No hay comentarios:

Publicar un comentario