lunes, 11 de noviembre de 2013

El meu pas per Canal Nou (part IV)

La situació a Castelló s'havia fet insostenible per a mi. No trobava cap resposta ni a eixa delegació ni a Burjassot, on el cap que m'havia dit que m'enviava 'per uns mesos' a La Plana ja ni tan sols formava part de la redacció. Com a mínim una cosa havia canviat, i és que feia peces d'informatius i programes d'esports com xurros. Aixó sí que va ser una satisfacció per a mi i vist retrospectivament em permet qualificar la meua etapa a Castelló de productiva.

Però els problemes que patia a Castelló continuaven i, sense trobar respostes, no em va quedar més alternativa que demanar asesoria a un sindicat, en este cas UGT. Potser eixe haja sigut un altre motiu per a ser inclós finalment en l'ERO, però sense l'orientació que vaig rebre en aspectes tan bàsics com els meus drets laborals que estaven sent vulnerats per ignorància meua mai no haguera pogut revertir la situació. Ni tan sols sabia que ja tenia el dret de convertir-me en indefinit després d'encadenar quatre contractes en un temps reduït. Un dia em cridaren a Burjassot per a analitzar la meua situació i la meua militància sindical ja era de coneixement dels caps. Potser l'hagen vista com una traïció, no ho sé. Però en tot cas la meua situació no canviava i jo ja només volia tornar a Burjassot. Tres anys n'eren prou.

Paradoxalment, a la tan criticada primera planta ja havia arribat la notícia què jo volia tornar a València. De fet, el meu currículum resultava atractiu per a una dels caps d'aquell moment, a qui interessava molt repescar-me per a fer temes de ciència ja que a més de periodista sóc Llicenciat en Medicina. La resposta a Esports va ser contundent. No, perquè es indispensable per a nosaltres a Castelló. Indispensable o, millor dit, insubstituïble per a ser putejat. Ningú més ho soportaria i, de fet, ningú més ho va soportar. Aquell any 2010 va desaparéixer el programa dedicat als esports minoritaris i jo ja no era tan necessari a La Plana. Aixó va coincidir amb un canvi de caps a la redacció de Burjassot i finalment em va ser autoritzat tornar ja entrat el mes de setembre. Creu i ratlla.


No hay comentarios:

Publicar un comentario